Příměstský tábor

Po stopách našich předků PT III

19. srpna 2016 v 8:40 | Pavla, Kuba a Heda
Upozornění:
V roce 2017 nebude Klub Rybička pořádat žádný příměstský tábor pro školní děti. V minulých letech jsme měli k dispozici zázemí s kuchyňkou, ať už v Klubu Rybička v Sedlci, či v minulém roce v kavárně Kravál na větvi.
Letos takové podmínky již nemáme a proto jsme se rozhodli o prázdninách uskutečnit pouze Týden zážitků a dva výlety.

Děkujeme za pochopení.

Aktualizováno 29.5.2017.

Poslední z letošních příměstských táborů pořádaných mateřským klubem Rybička se jmenoval "Po stopách našich předků". Každý den byl věnován určitému historickému období od pravěku až po novověk.
V pravěku jsme sbírali dinosauří kosti a pak z nich sestavovali dinosaury,

ve starověku jsme budovali vesnice, hledali střípky sumerské tabulky a luštili klínové písmo,

ve středověku nás zase čekayl rytířské zápasy a abychom vůbec mohli soutěžit, bylo třeba si vyrobit královské koruny.

Ve středu jsme se vypravili do Zooparku Zájezd, kde jsme měli možnost vidět různé druhy zvířat a to zvířat nejen domácích, ale i exotických, například velblouda. Také jsme si mohli pohladit morčátka a králíka nebo nakrmit prasátka.

Kromě tematického programu jsme každé ráno hráli různé hry, navštívili hřiště a podnikli výpravu na Babu.

Tábor jsme ukončili vyhodnocením celkového bodování, rozdání diplomů a odměn.

Příměstský tábor II. Kosí bratři

14. srpna 2016 v 11:29 | Marie, Anna
Ohlédnutí za Kosími bratry
V týdnu 1. - 5. srpna nás v prostorách kavárny Kravál na větvi navštívili Kosí bratři. Užili jsme si s nimi spoustu legrace. Každé ráno jsme společně cvičili a hráli hry na Komunitní zahradě, po obědě jsme zkoušeli různé výtvarné techniky a následně vyráželi do suchdolských luhů a hájů. Na závěr jsme všechny zážitky pečlivě zaznamenali do deníků. V pondělí jsme se s Václavem a Josefem vypravili na pouť - pomáhali jsme jim nafukovat balónky pro mazaného strýčka balonkáře. Za odměnu jsme s nimi mohli dovádět celé dopoledne. Po obědě jsme navrhovali vlastní pouťovou atrakci. Během procházky do Tichého údolí jsme poznávali přísloví. Inu, na vlastní kůži jsme se přesvědčili, že bez práce nejsou koláče a komu se nelení, tomu se zelení.
V úterý nás kosí bratři vzali s sebou do své ZOO. Při cvičení jsme jim pomohli honit lišku, která utekla ze své klece. Stopovali jsme ji však marně. Po obědě jsme se proměnili na zoology a nakreslili a popsali nový živočišný druh. Věděli jste, že v zemi v zemi Klurati, žije spulkovačka obecná a v pohádkové zemi zase nataniamus hnědý nebo metawgoiorimetagrose? Poté jsme v Roztockém háji nechali ze šišek vylíhnout vlastní zvířátka a samozřejmě jim i vyrobili přístřešky. Nakonec jsme Václavovi s Josefem pomohli zahnat lišku zpět do klece.
Středa byla ve znamení dobrých skutků. S Kosími bratry jsme vyrazili na výlet přívozem a údolím Bohnického potoka. Cestou jsme potkali hladového krokodýla. Vzali jsme ho s sebou na farmu v areálu PL Bohnice. Tam jsme však zjistili, že výběhy již obsadili lamy, koně, kozy, slepice a ovce. Krokodýla nepřijali ani v kočičím a dokonce ani v psím útulku. Zkusili jsme jej umístit do jezírka na Suchdolském náměstí. Poté, co přepadl nedalekou cukrárnu, jsme jej však museli opět vylovit a vzít s sebou do Kraválu.
Ve čtvrtek nás navštívil Cirkus Medrano. Panu řediteli se moc líbila naše klaunovská čísla. Josef s Václavem však udělali faux pas - roztrhli principálovi létající koberec. Naštěstí se nám podařilo vyšít mnoho jiných. Navíc jsme zjistili, že z názvu cirkusu se dá poskládat plno jiných slov.
V pátek jsme si namalovali čerta. To se nám nevyplatilo. Odnesl Václavovi čepici. Dopoledne jsme strávili plněním úkolů a šifer, za něž jsme získali části mapy ke ztracené kšiltovce. Když jsme dokončili čertovský obrázek, objevilo se i místo, které máme hledat. Vypravili jsme se tedy do Houslí, kde jsme čepici našli! A ne jen pro Václava. Kosí bratři se nám odměnili čepicí a pytlíkem žížal. Už zbývalo jen dopsat poslední stránky deníků a vše svázat do jedné složky.

Už se těšíme na příští léto, kdy se vrhneme do poznávání lidského těla.
Anna a Marie

Týden se zvířátky - 5.den

10. srpna 2016 v 19:52 | Veronika Bezděková
Je tady pátek - poslední zvířecí den a to ve znamení zvířecích rekordů!
Dopoledne jsem si užívali v Komunitní zahradě.
Motali jsem chameleonův jazyk, nabírali vodu jako pelíkán a chytali zvířátka, která se rozutelka po zahradě.
Nezapomněli jsem ani na společnou fotku.
Před obědem jsme stihli vyhlásit celotáborovou hru.
Nejlepším týmem se stali TUČŇÁCI ve složení Ráďa, Johanka, Viktor a Anetka.
Dostali jsem diplomy a pěkné odměny.
K obědu jsme dnes měli vývar s nudličkami a přírodní kuřecí plátek s bramborem a rajčátky.
Od všech stolů zněla slova chvály.
Po poledním klidu jsme vyráběli kytičku s motýlky, byli na výstavě "Šaty dělaj člověka" a šli navštívit zvířátka ČZU.
Po návratu jsme se rozloučili a šli domů.
Přejeme Vám krásný zbytek léta a naviděnou ...
Verča a Jitka

Týden se zvířátky - 4.den

10. srpna 2016 v 19:20 | Veronika Bezděková
Ve čtvrtek jsme se zvířátky prošli vodou, lesem, loukou, polem i džunglí.
V komunitní zahradě jsem zalévali rostlinky, hráli kuželky i petanque.
Ze zvířecích her jsem hráli např. LIŠKY, momentku můžete vidět na fotce :-)
K obědu jsme měli vynikající jemnou gulášovou polévku a dukátové buchtičky.
Oběd byl tak skvělý, že jsme snědli úplně všechno!
Zazpívali jsem si písničky Hajný je lesa pán, Polámal se mravenenček a mnoho dalších.
Hráli jsme na hudební nástroje, tančili a měli jsme veselo.
Na závěr dne jsem lovili zvířátka po celém světě. Uteklo nám to jako voda ...

Týden se zvířátky - 3.den

2. srpna 2016 v 20:42 | Veronika Bezděková
Středa byla ve znamení výletu.
Vyrazili jsme hned ráno a to autobusem k Vltavě, kde jsme přesedli na přívoz.
Na druhém břehu Vltavy jsem se vydali směr Útulek v Troji.
Cestou jsme si dali svačinku a zastavili se na zmrzlinku.
Oběd od maminek přišel na řadu těsně před návštěvou útulku.
V útulku bylo velice živo! Spoustu pejsků všech velikostí a hlasitého štěkání.
Klidnou část s ostatními zvířátky jsme si dlouho, hezky užívali a to s hady, papoušky, želvičkami, žabkami i ještěry.
Paní z útulku si s námi velice ochotně povídala o zvířátkách i o tom, co děti zajímalo.
Po cestě zpátky jsme se zastavili na krásném paloučku ve stínu, kde jsme si snědli svačinku
a zahráli si hry k dnešním 101 dalmatinům. Když jsme došli k přívozu, už tam na nás čekala loďka, po příjezdu na druhou stranu jsme počkali na autobus a jeli na Suchdol.
Výlet se moc povedl a všem se nám dobře spalo.
Více fotografií pod odkaze: https://goo.gl/photos/62h65vkNbb9oxFm48

Týden se zvířátky - 2.den

2. srpna 2016 v 20:12 | Veronika Bezděková
Úterý jsme zahájili hrou, kde jsme si vyzkoušeli svou paměť.
Dopoledne jsme si zazpívali známé i nové písničky. Vytvořili vlastní kapelu a zatancovali si :-)
Na závěr dopoledne jsme si v Komunitní zahradě zahráli hru k dnešní knize - Broučkové.
K obědu nám dnes přivezli skvělou bramboračku a rizoto s masem.
Po poledním klidu přišlo na řadu vyrábění. Dnes látkové pytlíky s veselými barvičkami a krásnými šablonkami. Moc se dětem povedly. Mrkněte se i na více fotek z dnešního dne: https://goo.gl/photos/Z9KP8AvkukGFvJ2F6

Týden se zvířátky - 1.den

2. srpna 2016 v 19:45 | Veronika Bezděková
V pondělí jsme se sešli v hojném počtu. Bylo nás 16 dětí a dvě vedoucí.
Týden se zvířátky jsme zahájili podepsáním desek a písničkou.
Po svačině jsme vyrazili na Komunitní zahradu.
Zaházeli jsme si s kroužky a proběhli se jako Baghíra a Mauglí.
K obědu jsme měli zeleninovou polévku a těstoviny s omáčkou a sýrem.
Po poledním klidu jsme vyráběli zvířátkové rámečky a šli si zahrát pár her do Komunitní zahrady.
První den se moc povedl. Více fotografií najdete pod tímto odkazem: https://goo.gl/photos/eM1D4VesQ5dXzsJ26

Týden zážitků - 4. den

19. července 2016 v 22:26 | Kristína,Jitka
čtvrtek 14.7 2016
Už se nám to krátí a konec týdne s výletem do Mirákula klepe na dveře. Jen kdyby tolik nepršelo:-(
Přišla za námi Jíťa Outratová, to jsme byli rádi. A Lacinovic holčičky přišly s babičkou.

A protože sluníčko uteklo z oblohy, vydali jsme se ho hledat - aspoň v pohádce. A našli jsme je!

Svačinku jsme měli zdravou a vydatnou:-)

A pak si maminky domalovávaly trička pro děti - a děti tvořily akvárium s rybičkami.

Některé výtvory byly opravdu osobité! Foukací fixy se dětem líbily.

Odpolední výlet byl přizpůsoben počasí, celodenní déšť nepřál vycházce - a plavbě lodí už vůbec ne!
Rozhodli jsme se pro návštěvu Království železnic na Smíchově. Myslím, že jsme neudělali chybu. I když - ruku na srdce - možná by si s dětmi víc užili vláčky a vše kolem nich tatínci. Tak třeba s nimi vyrazí někdy příště.

Tak se dobře vyspěte na zítřejší výlet do Mirákula, připravte svačinky a přijďte včas na nádraží. Těšíme se na Vás! Kristína a Jitka

Týden zážitků - 3. den

19. července 2016 v 22:13 | Kristína,Jitka
středa 13.7 2016

Ve středu dopoledne jsme si zase pěkně zazpívali za doprovodu kytary a piána, zatancovali a pohráli.
Při výtvarné činnosti jsme se pokusili nacpat připravenou hmotu Fimo do formiček a pak ji zase dostat ven. No - někomu se to povedlo a někomu ne.

Po obědě a spinkání jsme se sešli na Smíchově a vypravili se do Stanice mladých přírodovědců DDM Prahy 5, která je za obchodním centrem Nový Smíchov. Zahradní část Stanice je přístupná veřejnosti pořád, skleníky a tropická terária jen někdy.
Bára Lacinová s holčičkami stihly navštívit všechno a moc nám prohlídku skleníků a terárií doporučují. My ostatní jsme obdivovali kozy, koníky a lamy, i některá divočejší zvířátka, například lišku.

Obdivovali jsme voliéru s andulkami...

Ve stanici je taky moc pěkné dětské hřiště s altánem. Na hřišti si děti pohrály a v altánku jsme se schovali před deštěm. Předpověď počasí - žel - vyšla...

Týden zážitku - 2. den

19. července 2016 v 21:50 | Kristína,Jitka
úterý 12.7 2016

Dneska máme změnu! Maminka Bára se odhodlala a hrála na kytaru doprovod k písničkám a mamimka Markétka se posadila k piánu. To bylo veselo! Zpívalo se nám náramně!

A taky jsme si zatancovali...

- a pohráli v bazénu s míčky.

A po svačince přišlo malování na trička. Všechny děti dostaly od maminek jejich vlastní výtvor - originálně ozdobená trička. Maminky přes šablony malovaly hlavně zvířátka a nápisy. Byla to fuška, ale zvládli jsme to.

Tričko pro Justýnku i pro Kryštůfka:-)

Na odpolední program jsme plánovali plavbu lodí po Vltavě, ale člověk míní - a někdy se pokazí počasí.
Tak jsme se přesunuli autobusem a tramvají do Národního zemědělského muzea na Letné. A rozhodně jsme toho nelitovali.
Nejdřív jsme tam navštívili selský dvorek s domácími zvířátky. Králici byli neodolatelní. Pak nám někdo (asi Lenka ?) doporučil výstavu o recyklování obalů. A to byla paráda! Hlavně předsálí výstavy, kde byly "opravdické" obchůdky s dobrotami. Děti si vzaly košíky a nakupovaly a nakupovaly a nakupovaly... (nebralo to konce:-) )

Ještě jsme si užili výstavu o rybářství s opravdickou rybářskou loďkou a pruty na chytání ryb a děti si zajezdily na odrážedlech a šlapacích traktorech v expozici traktorů (znáte to - Jede traktor, je to Zetor, jede do hor orat brambor...). A nakonec vůbec nepršelo.
Těšíme se na středu! Copak asi přinese?

Týden zážitků - 1. den

19. července 2016 v 21:33 | Kristína, Jitka
Pondělí 11.7 2016

A je to tady! Prázdninový týden v Rybičce právě začal.

Sešli jsme se v hojném počtu - 6 maminek, 10 dětí a 2 lektorky - a dali jsme se do zpívání, tancování, říkání básniček a předvádění pohybových říkadel.

Z dětí byla nejstarší Júlinka, znala většinu písniček a básniček a prázdninovou Rybičku si pořádně užívala.

Naučili jsme se písničku Poletíme do Afriky, i s nezbytným čarováním. Hop - a už jsme v Africe!

Kolo kolo mlýnský už umíme všichni!

Po obědě a odpočinku jsme se vydali na farmu ČZU, kde nám Kristínka domluvila exkurzi. A bylo na co se dívat, a taky co krmit:-)

Takhle blízko u kraviček jsme asi ještě nebyli...

Trochu exotiky - akvária a terária.

První den zážitků utekl jako voda a už se těšíme na zítra! Snad nebude pršet.

Příměstké tábory a Týden zážitků 2016

11. května 2016 v 12:06 | Jitka Kafková
Na letošní prázdniny pro Vás a Vaše děti opět připravujeme 3 příměstské tábory pro školní děti a Týden zážitků pro rodiče s dětmi, které budou mít základnu v Kraválu na větvi, Suchdolské náměstí 3, Praha-Suchdol.
I letos se můžete těšit na pohybové aktivity v přírodě, poznávací výpravy do okolí, výtvarné dílny a nové kamarády:)
Pro ty z Vás, co si již plánují prázdniny mohu uvést stanovené termíny:
11.-15. července 2016 Týden zážitků (Kristína Hulenová, Jitka Michalcová) pro rodiče s nejmenšími dětmi
- pro cca 10 rodin
- dopoledne zpívání s hudebními nástroji, říkanky, pohybové hrátky, pohádka, odpoledne společné výlety
- obědy doma
- cena 700 Kč/rodina, v ceně je zahrnut program a svačinky, vstupné a jízdné na výlety v ceně nejsou.
- přihlášky a informace Kristína Hulenová, klubrybicka@centrum.cz, tel.: 734 681 312.

Příměstské tábory:

- pondělí-pátek program 9-17 hod.
- pro děti vě věku cca 5-11 let
- pitný režim, teplé obědy
- cena 1200 Kč/dítě/tábor
PT I. 18.-22. července 2016 Týden se zvířátky
  • Zábavný, kreativní i sportovní program během pracovního týdne pro Vaše děti. Společně se dozvíme mnoho nových informací, užijeme si spoustu zábavy a soutěží, budeme rozvíjet svou fantazii a tvořivost. Pokud nám bude přát počasí, budeme velkou část dne trávit venku.
  • vedoucí: Veronika Bezděková, Jitka Michalcová
  • pro12-20 dětí ve věku cca 5-10 let
PT II. 1.-5. srpna 2016 Příměstský tábor Kosí bratři
  • Každý den máme v plánu tématické cvičení, výtvarnou dílnu, venkovní hry, bojovky, stopované, výlety po okolí. Jeden den bychom vyrazili na celodenní výlet, pokud to počasí dovolí. V případě deštivého počasí rozšíříme výtvarnou činnost, budeme hrát seznamovací, team-buildingové, logické hry a minimálně dvakrát vyrazíme za kulturou pod střechu.
  • vedoucí: Marie Dovrtělová, Anna Martincová, Kateřina Douchová
  • pro 10-20 dětí ve věku cca 6-11 let.
PT III. 8.-12.srpna Po stopách našich předků
  • Účastníky čeká dobrodružná cesta časem zpět do minulosti až do doby králů, královen, princů a princezen. Budou muset pomáhat rytířům chránit princezny, prozkoumávat staré hrady nebo se zúčastní maškarního bálu pořádaného samotným králem. Je možné, že dokonce potkají nějakou známou osobnost české historie. Kromě pohybových aktivit si děti dále vyzkouší i různé rukodělné nebo výtvarné činnosti. Také je pro ně připravený jednodenní výlet do okolí Prahy.
  • pitný režim, obědy i svačinky zajištěny
PT I.Týden se zvířátky (18.-22. července)obsazeno0
PT II.Kosí bratři (1.-5. srpna)8ano, lze se přihlásit
PT III.Po stopách našich předků (8.-12.srpna)obsazeno0

Projekt byl finančně podpořen z grantu MČ Praha-Suchdol.

Přihlášky a informace: jitkakaf@centrum.cz, tel. 603 461 893.
Jitka Kafková

Příměstské tábory 2016

6. března 2016 v 11:47 | Jitka Kafková

Pro ty z Vás, co si již plánují prázdniny mohu uvést stanovené termíny:

- pro cca 10 rodin
- obědy doma
- cena max. 700 Kč/rodina, v ceně je zahrnut program a svačinky, vstupné a jízdné na výlety v ceně nejsou.

Příměstské tábory:

- pondělí-pátek program 9-17 hod.
- pro děti vě věku cca 5-11 let
- pitný režim, teplé obědy
- cena max. 2000 Kč/dítě/tábor

PT I. 18.-22. července 2016 Týden se zvířátky
  • vedoucí: Veronika Bezděková, Jitka Michalcová
  • pro12-20 dětí ve věku cca 5-10 let

PT II. 1.-5. srpna 2016 Příměstský tábor Kosí bratři
  • vedoucí: Marie Dovrtělová, Anna Martincová, Kateřina Douchová
  • pro 10-20 dětí ve věku cca 6-11 let.
PT III. 8.-12.srpna Po stopách našich předků

PT I.Týden se zvířátky (18.-22. července)146
PT II.Kosí bratři (1.-5. srpna)317
PT III.Po stopách našich předků (8.-12.srpna)713

I letos budeme na realizaci prázdninových aktivit žádat dotaci MČ Praha-Suchdol. Cena tábora se bude pohybovat mezi min. 1000 Kč (v případě získání dotace ve výši, o kterou žádáme) a max. 2000 Kč (pokud dotaci nezískáme).Výsledky grantového řízení budu známy cca v květnu. Při přihlášení platíte zálohu 1000 Kč/ dítě/tábor.

Přihlášky a informace: jitkakaf@centrum.cz, tel. 603 461 893.

Jitka Kafková

Dobrodružství s Nickym

26. srpna 2015 v 22:28 | Tomáš Špác
Každý z jednotlivých dnů byl tématicky zaměřen a děti měly možnost stát se součástí Nickyho životního příběhu. Nicky byl mladík, který se po neshodách s rodiči měl přestěhovat ke svému nejstaršímu bratrovi do New Yorku. Když přiletí do tohoto velkoměsta, rozhodne se z letiště utéct před svým bratrem - tady začíná celé dobrodružství našeho příběhu. Děti měly za úkol Nickyho vést správným směrem, doplňovat mu odvahu, energii, radost a povzbuzovat ho, že život by mohl mít větší smysl, než se jen potulovat po ulicích s gangem. Každý den byl uveden krátkou scénkou, ve které se děti dozvěděly něco o Nickym a lidech v jeho životě. Příběh vyvrcholí poslední den, když Nicky díky dětem nachází nová přátelství a s tím začíná vidět nový smysl v jeho nepříliš šťastném životě. Nicky si díky dětem také uvědomí, že si má vážit nejen svých přátel, ale také své rodiny, ke které se v samotném závěru vrací.

1. Den se děti měly stát účastníky divadla, proto potřebovaly poctivě vyrobené uniformy, které si měly nabatikovat.

Děti měly za úkol získat číslo pro Nickyho na jeho bratra

Získané telefonní číslo děti měly donést šerifovy, který Nickymu pomáhal v hledání bratra. Na cestě byla spousta překážek.

Děti měly za úkol udělat Nickymu radost, tak mu vyráběly výrobek z filcu.

Nicky krátce poté, co se chtěl zařadit do New Yorského gangu, skončil v nemocnici, protože byl přepadený a děti ho přišly povzbudit.

Návštěva zoo v Praze

Do zoo jsme připluli na této krásce. Dětem se to velmi líbilo.

Na závěr tábora si pro nás děti připravily divadlo. První bylo o Karkulce a druhé o Krakonošovi.

Po nich následovala závěrečná scénka s Nickym. Ten díky dětem a jejich dopisům pochopil. že není na světe sám a přijal je za své kamarády. Pak se udobřil i se svým bratrem a rodiči. Následovala veliká oslava, kterou skončil týden plný dobrodružství.

Těšime se na Vás příští rok :)

Cesta kolem světa za 5 dní - 5. den

3. srpna 2015 v 10:48 | Jakub Fraj
Poslední den jsme zahájili asijským blokem, ve kterém jsme navštívili Čínu a Japonsko. Poté jsme zavítali na skok do Brazílie. Nakonec jsme projeli Mexikem a Spojenými státy americkými. No a pak jsme letěli domů rozdat si ceny a diplomy.

V Číně jsme vyráběli čínské klobouky a schovávali se před policií.

V Japonsku jsme se učili jak složit správné origami a pomáhali jsme místním farmářům sbírat úrodu z polí.

V Brazílii jsme kreslili tuší.

V Mexiku nám vypadl elektrický proud, takže jsme ve tmě procházeli hotelem ve snaze najít hotelový pokoj.

A v USA jsme navštívili muzeum.

Nakonec jsme se rozdali ceny a diplomy.

Díky realizačnímu týmu za organizaci - Kubovi, Páje a Hedě! A také díky všem dětem za nadšení a plné nasazení, protože bez nich by to nemělo smysl :-)

Cesta kolem světa za 5 dní - 4. den

3. srpna 2015 v 10:43 | Jakub Fraj
Naším dalším drobným zastavením po Africe byl Madagaskar - ostrov u jižní Afriky. Víte, čeho je v Africe málo? No přeci vody! A stejně tak tomu je i na Madagaskaru. Proto jsme sebrali lžičky a společně jsme si zkusili, jaké to asi je, mít málo vody a muset jí nosit z velké dálky. Pro nás to bylo sice deset metrů, ale ve skutečnosti nosí afričané vodu klidně i desítky kilometrů.

Po návštěvě Madagaskaru nás čekalo Rusko. Aby nás tam přijali s otevřenou náručí, napsali jsme se v Azbuce transparenty, se kterými jsme se pak vydali do ulic. Jedna ze skupinek tam měla napsáno: "Přicházíme v míru. Nechceme zabít vašeho přezidenta." Nikdo po nás nic neházel, takže to asi zabralo.

Odpoledne jsme se přesunuli do Korey. Tam sídlí automobilky a my jsme se jim rozhodli konkurovat. Každý tým společně vytvořil vlastní unikátní vozidlo na speciální pohon (automatický pohon vlastní silou) a poté jsme ve vozidlech závodili.

Cesta kolem světa za 5 dní - 3. den

3. srpna 2015 v 10:39 | Jakub Fraj
Ráno jsme vyráběli africké mističky z hlíny. Ty jsme pak nechali uschnout a vydali jsme se na dlouho očekávaný výlet do pražské zoo.

Vyrazili jsme směrem k přívozu, který nás odvezl na druhou stranu řekly Vltavy, odkud jsme šli pěšky na bus. Ten nás odvezl až před hlavní vchod zoo.

V zoo jsme byli celý den. Navštívili jsme sochu pohanského boha Radegasta, zastavili se u koz, na dětském hřišti a u různých druhů zvířat. Pak jsme se vydali domů. Naštěstí začalo pršet až když už jsme byli skoro zpět v Rybičce. Podívejte se fotky:

Cesta kolem světa za 5 dní - 2.den

28. července 2015 v 23:05 | Pavla Kafková
Ráno jsme se ještě chvíli zdrželi ve Francii. Každý z nás si ve své misce vytvořil malé políčko a zasadili jsme si řeřichu a kdo chtěl, mohl zasadit také několik fazolí.

Poté jsme cestovali lodí do Afriky. Dopoledne jsme hledali poklad faraóna.

Na fotce vidíte ten nejlepší tým, Apače.

Opět Apačové. Právě jsme vyluštili bludiště a pokračujeme v cestě do nitra pyramidy. Jen máme trochu strach z mumií...

Po obědě jsme se dívali na film, abychom si trochu odpočinuli a slehlo nám jídlo v bříškách.

Odpoledne jsme si zahráli několik afrických her. Tahle na fotce je hra na gazely a geparda.

Na závěr dnešního dne mezi nás zavítal Ondra Černoch, který byl měsíc v Africe. Měl pro nás připravenou spoustu fotek a vyprávění o tom, jak to doopravdy v Africe vypadá.

Na následující fotce zrovna vypráví o tom, že v Africe velmi rychle zapadá Slunce.

Naučili jsme se několik základních frází svahilsky, dozvěděli jsme se, jaká jedovatá zvířata můžeme v Africe potkat, jaké stromy tam rostou, že všichni chodí v bundách, protože když zapadne Slunce, teplota velmi rychle klesá. Ondra nám také ukázal fotky domku, ve kterém v Africe bydlel.

Zítra se vypravíme do ZOO poznávat zvířata z celého světa.

Cesta kolem světa za 5 dní - 1. den

28. července 2015 v 22:36 | Pavla Kafková
V MK Rybička se dnes ráno sešlo 23 nejodvážnějších dobrodruhů z Prahy a okolí, aby společně podnikli cestu kolem světa za 5 dní.

Zahráli jsme si společně několik her. Poté jsme se rozdělili do družin a každá si vymyslela svůj název a skupina Apačů vytvořila dokonce vlastní hymnu.

Pak jsme si museli zabalit kufry na cestu. Ze všech možných věcí jsme vybírali pouze ty nutné a ty jsme pak zabalili do našich batohů.

S batohy na zádech jsme těsně stihli vlak do Anglie.

Britské ostrovy nás přivítaly lehkým deštěm. Navštívili jsme Skotsko a tamější světoznámé jezero Loch Ness, kde jsme ukořistili poklad na dně jezera.

Poté jsme se stavili v Londýně na "čaj o páté". Ochutnali jsme čaj s mlékem a tradiční máslové sušenky.

Poslední dnešní zastávkou byla Francie. Stavěli jsme malé Eiffelovky.

Dobrodružství s Asterixem a Obelixem_den 5.

26. července 2015 v 0:53 | Jitka
Poslední den jsme se vypravili na výlet do lesa.

Zde týmy čekala bojovka, úkoly a tajenka, kteru musely rozluštit.

Jedním z úkolů bylo prolézt mezi laserovými paprsky bez dotyku.

Jít poslepu podél lana.

Poznat strom a společně ho obejmout.

Udělat dohromady jako tým 100 dřepů (každý minimálně 10 a zbytek podle týmové dohody),

a taky skákat žabáky a ještě několik dalších.

Po svačině jsme ještě uspořádali hon na suchdolského medvěda, protože Panoramatix vyčetl v kouzelných knihách, že potřebujeme jeho chlupy do lektvaru, kterým chceme zvětšit Obelixe. To byla poslední klíčová ingredience.

Medvědi byli dva a utíkali, co mohli, ale stejně je oba týmy pěkně oškubaly.

A taky uhnaly :-) že jsme v půlce hry vyměnili medvědy.

Ještě bylo potřeba rozluštit poslední šifru, resp. název kamene.

Postupně jsme v šifrách z run (písma Elfů) objevili názvy pěti kamenů: růženín, sodalit, citrín, amazonit, rubín. Za každý den jsme vyluštili jeden. Děti si je měly možnost i prohlédnout (buď opracované nebo přírodní drůzy). Na konci tábora se s nimi ještě setkají, ale to už v podobě písku...

Mezitím ještě musíme vysvobodit, tedy znovu zvětšit Obelixe. Tak jdeme na to!

A hlavně společnými silami.

Pak to všechno nalijeme do velikého hrnce...

...a maličkého Obelixe do magického lektvaru ponoříme.

Obejdeme s ním zahradu, Panoramatix odříká kouzelné zaříkávadlo,...

...a Obelix je zase veliký a baculatý jako byl naposledy v pondělí ráno, než ze zvědavosti vypil zmenšovací kouzelný nápoj.

Hurá! :-)

Protože se Obelixova záchrana zdařila a malí Galové na tom měli svůj obrovský podíl, rozhodl se je Asterix pasovat na druidovy učně a Panoramatix jim za odměnu dal kouzelný kámen z moře, stejný jako má on sám, aby jim dával sílu, také diplom, že to všechno zvládly, od Obelixe dostaly zlatou minci jako poděkování za záchranu a od Barči lahvičku s pěti vrstvami barevných písků (nadrcenými kameny, jejichž názvy objevili po rozluštění zašifrovaných run).

Děkujeme
Barče Soukalové za pomoc, bez které bychom se neobešli,
Kristíně Hulenové za ztvárnění Obelixe,
a vašim dětem za krásné zážitky a přejeme jim hezký zbytek prázdnin,

realizační duo
Jitka Bartoníková Bednaříková (Panoramatix) a Michal Soukal (Asterix)