Září 2013

30. září 2013 v 11:14 | Lenka Adámková |  Žabky a pulci
25.9.2013
Milé děti,
taky jste si všimly, že venku pěkně pofukuje? Minule nám vítr shodil hruštičku, dnes ho poprosíme, aby si pohrál s draky, které vyrobíme!
Ale nejprve se pěkně seznámíme, zazpíváme si pár oblíbených písniček, nafoukneme bublinu, postavíme zlatou bránu a z miminek uděláme zajíčky a tancujeme kolem nich.

No a po zpívání si ty větší děti vzala k sobě Daniela a vyráběla s nimi takovéhle okaté draky!

Maminky si odnesly miminka do herny a zde je pohoupaly na míčích. Naučili jsme se kratičkou básničku, z které může být takový prima rituál před usnutím:
Na čelíčko ťuk,
na nosánek cink,
na tvářičky malá, malá,
aby Tvoje očka spala.

Samozřejmě jsme nezapomněli na svačinu. Pohádka o dracích bude ale až příště, protože někteří pospíchali domů na oběd. Těšíme se na Vás za týden!

Foukej, foukej větříčku

24. září 2013 v 22:34 | Lenka |  Žabky a pulci
18.9.2013
Prší, fouká - přijde dnes někdo do Rybičky? Terezka vzdychá a doufá, protože by ani psa nevyhnal, jak je venku ošklivo, ale hurá, přišly 4 maminky a s nimi dohromady 7 dětí! To Vám měla Terezka radost! Jak bylo v Rybičce hned veselo! Zpívalo se - Prší, prší, ale i Travička, zelená, pak Tancuj, tancuj, vykrucaj - no a tahle písnička nás všechny zvedla ze země - museli jsme si zatancovat čardáš - no uznejte, že nám to šlo?

A pak nám Terezka vyprávěla, že byla o víkendu s rodiči na výletě, cestou šli sadem - to je hodně ovocných stromů pohromadě - rostly na nich hrušky a jablka, byla zima, foukal vítr - Terezka dostala chuť na hrušku, ale nedosáhla na ni, a tak zavolala na vítr a poprosila ho, aby jí pomohl: "Foukej, foukej, větříčku, shoď mi jednu hruštičku!" A vítr ji slyšel a pomohl jí. Ta byla sladká!

Pak jsme se naučili ještě jednu básničku o tom, jak se trhají jablíčka a hruštičky, no a samozřejmě jsme si jablka a hrušky i vyrobili. To se vezme papír, namaluje se na něj hruška nebo jablko, polepíte to lepidlem a pak děláte z krepového papíru malé kuličky a lepíte je na to lepidlo.

Podívejte, jak nám to jde!

Nedali byste si taky?

Dnes jsme ještě zpívali a vyráběli všichni společně - maminky, větší děti a miminka tomu všemu přihlížela - za týden, až budeme zase všechny lektorky pohromadě, si zkusí větší děti užít dopoledne bez maminek a maminky se budou moci věnovat těm nejmenším. Tak doražte, těšíme se na Vás!

Hvězdičky na podzim

24. září 2013 v 21:49 | Petra |  Hvězdičky
Dnes jsme měli ve Hvězdičkách pár nových usměvavých tváří - samí chlapečci, takže to byla téměř pánská jízda:) Zpívali jsme písničky, ale jelikož děti evidentně potřebovali pohyb, tak jsme se vydaly brzo do tělocvičny, kde se všichni vyřádili na velkých míčích a stavěním komínů. Potom si děti poslechly pohádku o ježečkovi, který se na podzim schovává do listí a rovnou si každý mohl opravdový list vzít a namalovat ho barvou a obtisknout na papír. Vzniklo pěkných pár obrázků. Po svačince se všichni ještě pohráli v herně a huráá domů na oběd:)

První želvičky

24. září 2013 v 15:25 | Daniela |  Želvičky
Ahoj želvičky, ahoj maminky želviček, ahoj všichni v novém školním roce...
Tak takhle jsme se všemu první čtvrtek divili...

Po prázdninách všichni vyrostli a ti co vloni chodili do kroužku hvězdiček se stali želvičkami. Budeme se pravidelně každý čtvrtek v 9. 30 scházet, hrát divadlo, zpívat, cvičit a učit se nové věci. Společně nám to jistě půjde rychleji:o) Dětem, které dnes přišly je okolo 2 let, což je ideální věk stát se želvičkou...
Nejdřív jsme si společně vyzkoušeli, které písničky už známe - a znali jsme jich opravdu hodně. Hrát na hudební nástroje nás také bavilo. Postupně jsme se seznámili při společném tancování oveček a kola mlýnského... a už honem skákat na velké míče.
Divadlo bylo tentokrát hodně povídavé a tvořivé. Zjistili jsme, kam se děti vydaly o prázdninách co zažily a jak se měly... A protože se o prázdninách jezdí na výlety po hradech a zámcích, my jsme si ten hrad nakreslili a společně domalovali...
Po svačince ještě na chvilku do herničky - a příště zase Ahoooj.

Jak jsme pokořili horu Říp

22. září 2013 v 14:14 | Zuzana |  Zajímavé akce
Na sobotní zářijový den jsme naplánovali celodenní turistický výlet za poznáním. Tentokrát jsme vybrali výlet vhodný pro školáky, rodiče i aktivní seniory. 11 členná skupinka, kde nejmladšímu turistovi ještě nebyli ani 4 roky a nejstarší babičce Aleně bylo úctyhodných 83 let se sešla u vlaku Praha-Sedlec a cíl cesty bylo město Roudnice nad Labem a památná hora Říp. Říká se, že kdo nebyl na hoře Říp, není Čech! Tak to byla výzva.
Počasí bylo jako dělané na turistiku, obuli jsme pohorky, zabalili pláštěnky, sváču a pití a už jsme si to kráčeli po modré stezce. Horu jsme už viděli z vlaku a z Kratochvílovy rozhledny nad náměstím, ale byla ještě hodně před námi. Dle ukazatelů to bylo od náměstí 6,5 km a konečné stoupání nám dalo dost zabrat. Naštěstí nás na vrcholku čekalo občerstvení a prohlídka Rotundy sv. Jiřího a sv. Vojtěcha. Dozvěděli jsme se zajímavosti z Pověsti o příchodu praotce Čecha a z několika vyhlídek jsme se kochali pohledem na vrcholky Středohoří a nebo čudící komíny Mělnické továrny. Aby z toho školáci měli nějaký zážitek, připravil pro nás poutníky dobrodružné překvapení sám praotec Čech. Schoval nám 12 žlutých vajíček, které ukrývaly otázky, jejich odpovědi jsme zapisovali do křížovky a nakonec jsme i vyluštili tajenku a tou jsme zjistili, co nám tu praotec zanechal - České pověsti a opravdu tam byly a při pikniku na Pražské vyhlídce jsme si přečetli pověst o Příchodu praotce Čecha na horu Říp. Tak už to víme, proč si vybrali Slované toto úrodné místo a s pocitem hrdosti, jsme pomalu slézali z hory zpět do Roudnice. Zpět jsme šli po červené značce a ta nás dovedla až na Karlovo náměstí, kde místní cukrárna byl náš jasný cíl. U dobré kávy jsme vzhlíželi k Roudnickému zámku Lobkowitců, kde zrovna na nádvoří probíhal benefiční koncert pro zaplavené obce. Cestou k nádraží jsme podél Labe viděli sloup s ukazately "velké" vody a nakrmili mlsné kačeny. Celí utrmácení jsme usedli do rychlíku směr Sedlec a byli jsme hrdi, že jsme to s úsměvem zvládli.
Děkuji Pavlu Kašpárkovi, který trasu perfektně zmapoval a okomentoval zajímavá místa a opepřil trasu hledáním geocashek.
Tak třeba na podzimním výletu se k nám přidáte.!

Tvořivé dílny opět začaly

22. září 2013 v 14:13 | Zuzana |  Výtvarné dílny
Výtvarné dílny pro děti i dospělé jsou opět nachystané v MK Rybička. Začala jsem oblíbenou technikou a tou je ubrousková technika. Na úterní odpolední dílně jsme se pokusili vytvořit podzimní koláž na plátno anebo s krásnými motivy ubrousků a zajímavými efekty strukturovaných tmelů jsme vytvořili krásné obrazy. Koláž je zajímavá v tom, že se zde může zkloubit plno zajímavého materiálu od provázku, kamínků, fotografií,přírodnin, látek a doplní se ubrousky a barvami. Díky speciálnímu tmelu malgel vše krásně drží a zachová svůj tvar. Školačkám se zase více líbily motivy zvířátek na ubrouskách a tak jsme využili tmely a hrubé pasty a doplnili jsme obrázek zajímavými efekty. Nakonec se vše dotónuje akrylovými barvami a výsledek je vždy perfektní. Proto nebojte se těžších technik a seznamte se s netradičním výtvarným materiálem, který nabízí široké kreativní vyžití. Těším se na další říjnové dílny, kdy budeme mozaikovat.Mrkající

Hvězdičky na houbách

17. září 2013 v 20:16 | Petra |  Hvězdičky
Dnes jsme měly ve Hvězdičkách "Dámskou jízdu". Přišly samé usměvavé malé slečny s maminkami. Zpívaly jsme písničky a hrály "Kutálí se brambora", Pásla ovečky, Kolo kolo atd.... Pak si děti poslechly krátkou pohádkyly pohádku "Jak šla Mařenka do lesa na houby" Pak se děti vyřádily v tělocvičně a ani se jim nechtělo pryč. Po svačince zbyl čas už jen na hernu a závod na motorkách po celé Rybičce

Prezentace na Slavnostech břehů

16. září 2013 v 21:53 | Zuzana |  Zajímavé akce
MK Rybička se opět prezentovala na festivalu Slavnosti pravého a levého břehu Vltavy, který proběhl v sobotu 14.9. Pestrý program a pěkné počasí přilákalo davy z okolních obcí. Obce a města z obou břehů spojily síly a daly dohromady mnoho zábavy a splnila se hlavní myšlenka festivalu - Vltava nás nejen rozděluje, ale také spojuje. MK Rybička nabídl kolemdoucím program aktivit pro děti i dospělí a že vlak je pro přespolní velmi zajímavé spojení. Děti společně s rodiči vyráběli dle vlastní fantazie lodičky a parníky a využili i klidový koutek s drobným občerstvením a hračkami či přebalovací podložkou. Doufám, že jsme navázali nové kontakty a otevřeli naše brány i pro vzdálenější klientelu.

Losos a koláče

16. září 2013 v 17:58 | Jana
Zachmuřené zářijové pondělí začalo v Rybičce zvesela. Děti se pustily do zpívání a hraní a Natálka dobře věděla, proč si pro dnešek vybrala písničku Prší, prší...Po zpívání jsme se podívali na divadélko - ukrajinskou pohádku Koláčky. Byla o tom, že když myšky nepomáhaly kohoutkovi s mletím, dřevem a pečením, nemůžou si pak bez práce dát koláče!
V tělocvičně jsme si zabubnovali do míčů a po letní pauze si užili padáku. Kroužek opět rychle utekl a už teď se těšíme za týden ahoj! Jana

Výlet hora Říp

16. září 2013 v 15:01 | Zuzka |  Novinky
Máte rádi turistiku a zajímavé památky,

připomínám sobotní výlet na horu Říp, 21.9. sraz u vlaku 8,45 hodin Praha-Sedlec. Návrat cca 18 hodin. Cena 50 Kč/osobu, vhodné pro školní děti a rodiny. Rezervace: 720145435
Zuzka KrumpholcováUsmívající se

Začínáme!

16. září 2013 v 9:45 | Daniela |  Žabky a pulci
Milé maminky, tatínkové a přátelé Mateřského klubu Rybička,
s novým školním rokem jsme se začali opět pravidelně scházet každou středu od 9.30. Vítáme žabky a pulce, tedy sourozence - miminka se starším bráškou, nebo sestřičkou. Program pro ně bude rozdělen tak, aby maminky mohly trávit čas se svými miminky při masážích, říkankách a hrách určených nejmenším. Ti starší mohou se mnou (Danielou) řádit na skákacích míčích, cvičit, sledovat divadlo a zpívat. Pochopitelně máme připraveny výtvarné činnosti, na které se obzvlášť těšíme:o).
Při letošním prvním setkání přišla 2 miminka. Karolínka a Viktorka. Proto se celé naše setkání točilo kolem nich. Holky nám ukázaly jak krásně pasou koníčky a protože při nových podnětech jde všechno snáz - i Karolínka se přetočila úplně sama ze zad na bříško. Gratulujeme!

Těšíme se na Vás příští týden, přijďte si pohrát!

Losos po prázdninách

13. září 2013 v 15:22 | Jana |  Losos
V pondělí 9.září se opět Rybička naplnila malými návštěvníky kroužků - tentokrát kroužku Losos. Přišly maminky s dětmi, které chodily už loni, přišly maminky, kterým děti odrostly z Hvězdiček a také dvě nové návštěvnice! A tak nás bylo sedm dětí a sedm dospělých. Krásně jsme si zazpívali (někteří už umí zpívat slova s námi). U divadla jsme se snažili vyzvědět, kdo co v létě zažil, ale dětem moc do hovoru nebylo. Snad jen, že někdo byl v ZOO, někdo jezdil na lodi (přívozem:)) a někdo dokonce letěl letadlem. V tělocvičně jsme ozkoušeli staronovou opičí dráhu. Nic nového tentokrát na děti nečekalo, ale byl to záměr, aby si mohli Rybičku po létě užít po svém. Na výtvarku ani nedošlo - děti si vystačily a maminky rády v klidu (nebo spíše v ruchu) pohovořily. Těším se za týden, Jana

První setkání

12. září 2013 v 22:58 | Jitka |  Hvězdičky
Prestože jsme se sešli pouze v komorní sestavě, děti si dnešní kroužek moc užily. Byly jen tři, chyběl Jiříček, kterého jsem ráno odvedla do školky, ale jinak do Rybičky bude chodit, už se na to těší.
Byly jen čtyři a měly celou tělocvičnu i hernu jen samy pro sebe :-) Také jsme si mohli dovolit plnit jim písničková přání, každý si vybral tři písničky. Bavily je i námi vybrané písničky, básničky a protahování.

Zaujalo je i cvičení a samozřejmě herna. Těšíme se, že se k naší sestavě přidají příště další! :-)

MK Rybička otevřela dveře do nového školního roku

10. září 2013 v 8:33 | Zuzka |  Novinky
V pátek 6. září mateřský klub Rybička opět otevřel své dveře pro radostné dětičky a jejich rodiče. Prázdniny byli pro někoho už moc dlouhé a těšili jste se na zajímavý a zábavný program pro své ratolesti. I program Dne otevřených dveří byl pestrý a formou her jsme seznamovali s bohatou nabídkou kroužků pro malé i velké a rodiče mohou rovněž využít svůj volný čas třeba cvičením pilates, relaxovat při výtvarných dílnách nebo využít konzultace psychologa či odborníka na manželské vztahy našeho místního kazatele sboru církve adventistů - Josefa Cepla, který byl naším hostem.
Na děti čekalo divadélko s prázdninovou tématickou, maňásek Kristýnka navštívila moře rybiček v zahraničí a seznámila se tam s novými dětmi, které ale nemluví česky, jelikož pocházejí z jiné země a tak jsme je pozvali na pondělní kroužek LOSOS, který je právě pro cizinecké rodiny, které bydlí v našem okolí a rádi by navázali vztah s místními rodinami. Zazpívali jsme si známé písničky a přidali pár nových i v cizím jazyce. Protáhli jsme tělíčka na pohybové říkanky a zatancovali jsme si lektorkou Rybího speciálu - taneční kroužek pro školkové a starší děti.
Na závěr jsme propluli mezi vlnami při opičí dráze a s drobným dárečkem s dobrou náladou jsme se navraceli domů k obědu. Těšíme se na Vás.

Rybí Speciál začíná 12.9.

4. září 2013 v 14:21 | zuzana |  Cvičení pro děti s rodiči "Rybí speciál"
Nábor dětí od 4-10 let do taneční-sportovní skupiny Rybí speciál nyní probíhá!
Začínáme příští čtvrtek 12. září od 16 hodin v MK Rybička. Přihlašte se na u lektorky: Zuzana Krumpholcová - tel. 720 145 435, email: z.krumpholcova@seznam.cz
Cena 50 Kč za hodinu, nebo zvýhodněná permice 500 Kč / pololetí (15 hodin)

Rybí Speciál nábor

Pilates

2. září 2013 v 16:43 | Kamila |  Cvičení pilates
Pilates po prázdninách
Od příštího týdne zase začneme pravidelně cvičit.
První pondělní lekce je 9. září, čtvrteční 12. září.
Jako vždy 18,30 - 19,30, cena 700,- za 10 lekcí.