Červenec 2013

Výlet s dětmi

11. července 2013 v 13:31 | zuzana |  Zajímavé akce
Milé maminky,

prázdniny nám běží v plné síle a my pro vás máme další tip, jak s dětmi zažít zajímavé prázdniny. Vydejte se s námi na další výlet, tentokrát do Milovic do zábavného parku MIRAKULUM. Tam se s dětmi jistě nudit nebudeme. Sraz v 8,50 u vlaku v Sedlci, návrat cca 18 hodin. Více v letáčku.

Výlet Dožínky Veltrusy

10. července 2013 v 9:21 | Zuzka |  Zajímavé akce
Nevíte kam na výlet? Přidejte se k nám a poznejte pravé dožínky! MK Rybička připravila pro všechny celodenní výlet do Veltrus, okr. Mělník. Sraz v 8,45 hod. u vlaku v Sedlci, vlakem do Kralup nad Vltavou a odtud můžeme pěšky nebo busem do Veltrus. Na programu je i prohlídka zámku a parku. Návrat cca 18 hodin. Výlet je financován z grantu MČ Praha-Suchdol - Léto v pohybu!

Příměstský tábor

8. července 2013 v 6:10 Příměstský tábor
Druhý červencový týden se v MK Rybička konal příměstský tábor, kterého se zůčastnilo 15 dětí ve věku 5-13 let. Děti byly převážně ze Suchdola a Sedlce.
Smyslem táboru bylo nabídnou dětem aktivně strávený týden plný pohybu, výletů a zajímavých činností. Téma "Život v pravěku" naznačovalo, že si děti vyzkouší lecjaké pradávné výtvrané techniky a budou se také tužit na těle aby byli dobrými lovci. Děti byly převážně venku a vydávaly se na místa, která byla osídlena jíž opravdu dávno.
Hned první den přinesl pan učitel Jakub svého králíka, ne k lovení, jen k venčení.
Děti modelovaly pravěké zuby z těsta. Na výletě do nedaleké sedlecké třešňovky se rozdělili po dvou a mladší děti si mohly vybrat, s kým ze starších chtějí pracovat. Stavěla se pravěká obydlí.

Další dny se konaly závody v různých disciplínách v Roztockém háji:
a tvořily se pravěké malby na chodníku.
Ráno se hrály seznamovací hry:

Děti vyrazily i do Tuchdoměřic, kde se podívaly přímo na archeologické naleziště z doby bronzové, kde momentálně probíhá průzkum lokality. Mohly si i kopnout do země a vzít si domů něco ze středověkých střípků, které našly na již vytěžené zemině.
Napínavé byly asi i hry na břehu Vltavy, soutěžilo se ve skoku, hodu a byla i bojovka se stanovišti.

Děkuji Jakubovi a Andree Rozkydalovým a Vilmě Karáskové, kteří tábor celý týden zajišťovali, myslím, že děti si odnesly zažitky i nová přátelství.
Děkujeme také MČ Praha -Suchdol a Magitrátu hl. města Prahy za finanční podporu.
Myslím si, že vzhledem k tomu, že se nám příměstský tábor osvědčil, rádi ho příští léto zopakujeme, bude-li to možné.

Dílna se školáky

3. července 2013 v 13:50 | zuzana |  Výtvarné dílny

Předprázdninová koláž

Slunečné počasí, konec školního roku, prázdniny na dosah... na to každý školák jistě netrpělivě čeká!
Abychom navodili prázdninovou atmosféru, připravila jsem pro děti prvního stupně ZŠ M. Alše tvořivou dílničku - Prázdninová koláž. Žáci po dobrém obědě zasedli ke stolům školní družiny a nejprve jsem od nich vyzvídala, kam by se o prázdninách chtěli podívat, co zažít, prostě na co se nejvíce těší. Nejčastěji padaly odpovědi typu - "Těším se k babičce na třešně", "Pojedeme k moři a budu sbírat mušličky" nebo i "Strávím léto na farmě se zvířátky". Při těchto odpovědích jsem dětem ty jejich blížící se prázdniny vskutku záviděla!

A pro výtvarnou dílničku se mi jejich odpovědi taky hodily, neboť jsem přinesla spoustu tematických ubrousků s motivy moře, lodiček, zvířátek, letního ovoce... a děti dostaly za úkol vybrat si motiv ubrousku, mohly i kombinovat více dohromady a sestavit obrázek, tzv. koláž. Jako podklad nám stačila sololitová destička a rámeček jsme dotvořili na míru ze špachtliček. Poté motivy vytrhaly, nalepily na desku, domalovaly akrylovými barvami a speciálním lepidlem na koláž přidaly nějaký suvenýrek - mušličku, kamínek, provázek atd. Malí žáčci se opravdu snažili a bylo na nich vidět, že je to baví, že už se v myšlenkách vidí jako kormidelníci svých plachetnic.

Děkuji paní Ševčíkové a dětem za spolupráci a těším se na podzimní kreativní dílny.
Přeji školákům krásné léto plné zážitků.

Zuzana Krumpholcová
lektor výtvarných dílen

Orientační cyklotour v Tichém údolí

2. července 2013 v 21:16 | Zuzana |  Zajímavé akce
Mateřský klub Rybička společně s MČ Praha-Suchdol a sdružením Centrum péče o děti a rodinu zorganizovali historicky první ORIENTAČNÍ CYKLOTOUR V TICHÉM ÚDOLÍ. Akci jsme vymysleli ke kampaňi Sítě MC - Táta frčí a rovněž jsme chtěli podpořit alternativní cyklodopravu po Suchdole - Kola narůžovo.
Krásná příroda v Tichém údolí k tomu vyzývala a navíc zde vede cyklostezka a naučná stezka. A tak jsme to vše zkloubili dohromady, připravili jsme 7 stanovišť, kde si celá rodina vyzkoušela znalosti v dopravě, v orientaci nejen v mapách, ve zručnosti, v servisu a údržbě jídzních kol. Znalost místního prostředí a naučné stezky si mohli účastníci ověřit v zábavnémkvízu a nechyběla ani bezpečnost a poskytování první pomoci, hlavně při úrazech na silnicích. Na správné dodržování dopravních předpisů dohlížela Městská Policie z Útvaru prevence a nakonec děti i rodiče pochválila za vzorné chování. Když jsme se dostatečně vyjezdili a hlavně poučili usedli jsme k lahodné bramboračce a guláši, který uvařili a dovezli ze Starosuchdolské restaurace. Jen to pivečko chybělo, ale stačilo jen dojet o kus dál po cyklostezce do Únětického pivovaru.
První cyklotour se velmi vydařila, počasí bylo příjemně slunečné a my se už těšíme na další ročník. Děkujeme všem dobrovolníkům a spoluorganizátorům za jejich snažení. Krásné léto plné pohybu a výletů přeje tým MK Rybičky.Mrkající